Spotkanie edukacyjne z wolontariuszami fundacji Enea w Centrum Aktywności Seniora w Swarzędzu
Żyjemy w dobie cyfryzacji dlatego osoby 60+ aktywizowane są do adaptowania do nowych wymogów, jakimi są : opłaty rachunków przez internet, przepisywanie umów za pobierane źródła energii oraz wzmacnianie pasywnych postaw wobec czyhających na seniorów pułapek-oszustw.16 lutego br. Wolontariusze Fundacji Enea wraz z Rzecznikiem Praw Konsumenta przeprowadzili prelekcję edukacyjną o ww. tematyce.
To właśnie w Centrum Aktywności Seniora liczna grupa (50 osób)-seniorów z placówek: Centrum Aktywności Seniora, Centrum Międzypokoleniowe „Pogodna”, Dzienny Dom Senior Wigor, Dzienny Dom Pomocy , Środowiskowy Dom Samopomocy tworzyła gremium słuchaczy. Rozwijanie bezpiecznych postaw wśród mieszkańców naszej gminy to priorytet działalności Centrum Usług Społecznych. Seniorzy obejrzeli firmy instruktażowe jak porozumiewać się z Biurem obsługi Klienta Operatora Enea, dowiedzieli się jak analizować przypisane kody na rachunkach rozliczeniowych. W drugiej części prelekcji Rzecznik Praw Konsumenta podał konkretne mechanizmy zachowań oszustów tzw: ”sprzedaży w trakcie pokazów”. Ze strony seniorów padało wiele konkretnych pytań o np. opłaty za korzystanie z e-booka, moce przesyłowe, wygórowane rachunki itp. Wszyscy skorzystali z merytorycznej wiedzy nakierowanej na profilaktykę przed manipulacjami zakupowymi, bo poruszamy się w cyberprzestrzeni, która niesie wiele zagrożeń , na które trzeba być gotowym.
Serdecznie dziękujemy i zapraszamy do korzystania z edukacyjnych spotkań wspierających wiedzę naszych seniorów.
Centrum Aktywności Seniora
M. Pawlik